Hundene mine har spist padde
Nora Andersen
2007-07-26 06:38:19 UTC
Hagen min her jeg nettopp har flytet, er full av padder. I går tok begge
hundene hver sin padde. Er ikke padder farlige? Det er påfallende hvor
godt hundene har sovet i natt!
Ingrid Margrete Friheim
2007-07-26 07:24:29 UTC
"Nora Andersen" <nor-***@online.no> skrev i melding news:***@telenor.com...
| Hagen min her jeg nettopp har flytet, er full av padder. I går tok begge
| hundene hver sin padde. Er ikke padder farlige? Det er påfallende hvor
| godt hundene har sovet i natt!

Jeg har hørt at slike individer kan være giftige, men du bør vel kontakte
veterinær for å høre hva denne sier.

Eller se på Internett om du kan finne tilsvarende padde og se hva som står
om den der.
--
Mvh/Kind Regards
Ingrid Margrete Friheim
Last ned Messenger gratis her http://messenger.msn.no/
Nora Andersen
2007-07-26 08:50:29 UTC
Post by Ingrid Margrete Friheim
[...]
På en annen gruppe fikk jeg vite at paddehuden inneholder Bufotoxin som er
et middel med psykiske virkninger som ofte har litt benyttet for rus i
enkelte kulturer. Det er ikke rat hundene mine sov så godt i natt der ute
(de holder på å venne seg til å være utehuskier siden vi nettopp har
flyttet)

Jeg bør nok finne på noe, hvis ikke hundene mine skal ende opp som
narkovrak. Men hvordan holder jeg paddene vekk fra hagen min?
Mona
2007-07-26 10:14:21 UTC
Post by Nora Andersen
[...]
Jeg tror jeg ville tatt en telefon til en veterinær - just in case..
Post by Nora Andersen
Jeg bør nok finne på noe, hvis ikke hundene mine skal ende opp som
narkovrak. Men hvordan holder jeg paddene vekk fra hagen min?
Dersom denne artikkelen
http://www.fjalar.no/natur_og_friluftsliv/artikkel.asp?kid=2382&artikkel=10563
er riktig, kan du jo prøve å følge med å se om de har laget en boplass
et sted i nærheten av huset ditt. Jeg ville prøvd å snakke med noen som
har greie på reptiler i forhold til fjerning/flytting av dyrene. Ofte er
det enkle knep som skal til.

Lykke til!
--
Mona,
www.freewebs.com/arghtia

*Junk is something you've kept for years and throw away three weeks
before you need it.*
Mona
2007-07-26 20:33:48 UTC
Post by Nora Andersen
Hagen min her jeg nettopp har flytet, er full av padder. I går tok begge
hundene hver sin padde. Er ikke padder farlige? Det er påfallende hvor
godt hundene har sovet i natt!
Snakket akkurat med en kamerat som kan en del om reptiler, og han sier
at om de har spist *padde* en gang, gjør de det ikke igjen. De smaker
visst så pyton at de ikke gjør nye forsøk. Han fortalte også at man
kan se det i munnen deres etterpå ved at de blir veldig brun og ekkel
og får små blemmer. Mange hunder går visst også og smatter og skummer
litt en tid etterpå. Han fortalte at andre dyr sjelden spiser padder,
og gjør de det, vendes padden på ryggen og de spiser bare
mageregionen.

Mona,
www.freewebs.com/arghtia
Kristin Bruun
2007-07-29 11:59:21 UTC
Post by Nora Andersen
Hagen min her jeg nettopp har flytet, er full av padder. I går tok begge
hundene hver sin padde. Er ikke padder farlige? Det er påfallende hvor
godt hundene har sovet i natt!
Er du sikker på at de har gjort det? Jeg bor i paddeland (i
vandringsperioder kan vi stå oppi flere meter brede, tette belter av unge
padder som forflytter seg - gjæsj!!!). Ingen av hundene hos oss spiser
padder - men alle har _smakt_ på et stadium :)

Reaksjonen hos voksne og unge hunder er den samme: det smaker ikke godt.
Om du ikke har merket noe enda, kan du nok ihvertfall ta det med ro :)

Kristin