Prøver igjen: Noen som vil - bytte komte. Har 45 cm, trenger 65 cm
Frank
2008-01-16 07:48:31 UTC
Lille valpen vokser ut av komten ...
Per Olav
2008-01-16 11:59:40 UTC
Post by Frank
Lille valpen vokser ut av komten ...
De pleier vanligvis det ja :)
Foreslår at du prøver et innlegg på hundesonen
http://dyresonen.no/forum/index.php?showforum=25
eller på et av foraene til canis http://www.canis.no
--
Per Olav
http://www.wolfdog.no/
- Henry Cate -
Frank
Bra tips, thanx
Mona
2008-01-17 10:25:44 UTC
Post by Frank
Lille valpen vokser ut av komten ...
Personlig "tviholder" jeg på de to jeg har. En som passer til en
middels hund og en som passer til den store hannen jeg har i dag. Selv
om jeg har bare en hund for øyeblikket, blir den andre komten værende
i huset til neste hund. Er utrolig vanskelig å finne en "god
gammeldags" komte. Gresshoppa har (hatt?) en, men den er så avlang i
formen, så den passer så dårlig rundt halsen (ihvertfall på mine).
Jeg jobbet hardt i fjor for å finne en kløv som passet til komta. Fikk
til slutt tak i gjennom en jeg kjenner som har gått fra stor til liten
hund. Den var godt brukt, men med nye endebeskyttelser på taskene, ble
den som "ny" - og med mange fine turer i fjellet i fjor sommer, fikk
vi virkelig prøvd den ut. Så langt den beste kløven jeg har prøvd på
mine opp gjennom årene.

---
Mona,
www.freewebs.com/arghtia
Frank
2008-01-17 12:56:49 UTC
Post by Mona
Post by Frank
[...]
Kan bøyes til - rundt et rør el.l
Post by Mona
Jeg jobbet hardt i fjor for å finne en kløv som passet til komta. Fikk
til slutt tak i gjennom en jeg kjenner som har gått fra stor til liten
Har slik kløv, som jeg har tviholdt på ... leeenge, veldig lenge. Ditto
med gammel pulk - fjellpulken med tykt av hopplakk, samt bøyledrag. Skal
gå i arv til mine barnebarns barn ;-)
Post by Mona
[...]
Min erfaring også, både mht kløv og trekk - derfor jobber jeg
med å finne stor nok komte, uten at det koster fletta.
Silje
2008-01-20 09:41:34 UTC
Post by Frank
Lille valpen vokser ut av komten ...
Har en stor komte. Passer til stor schæfer eller riesen. Skal sjekke
str hvis interesse. Har kjøpt tispe og trenger mindre komte.

Silje
Frank
2008-01-20 13:34:15 UTC
Post by Silje
Post by Frank
Lille valpen vokser ut av komten ...
Har en stor komte. Passer til stor schæfer eller riesen. Skal sjekke
str hvis interesse. Har kjøpt tispe og trenger mindre komte.
Silje
Tjohoo, da funket det altså ;-) Den jeg har, 45 cm er egentlig ikke
så helt liten heller, men noe som passer til en stor schæfer kan
være akkrurat hva jeg kikker etter.

Bruk adressen reply-to her, så kan vi snakkes nærmere. Om du måler
hvor lang bøylen inni er, er det flott.