Moonsick?
Lars Magne Sjo
2008-01-22 18:24:30 UTC
Hei alle få(!)
Jeg var inne her i mai 07 med et "Lite nytt"- hjertesukk og det ble en lang
tråd om så mangt! Jeg skvatt like godt ut.
MEN: Chaco er stadig voksende i "storleik og visdom" - nåja- det siste . . .
Han blei ett år i slutten av september og fikk bursdagsgaver fra en masse
1.-4. klassinger som kommer innom på sin skoleveg, det samme skjedde til
jul - stor, snill og mektig populær. OG, JA, han blei kastrert, ingen vits i
å diskutere det!!
Stikker sjeldnere av, og alltid til samme plass: opp bakken til turveninnen-
rein toller-tispe. Lett å finne igjen m.a.o.
MEN: I går kveld, etter en normal kveldstur, ble han satt i band ute - 20 m
løpestreng med god oversikt - liker seg der.
Før "Miss Marple" skulle jeg hente han inn - vekk!! Javel, inn i bilen og
opp til "Sascha" - nei! Bort til naboen Ciko - nei! HM.
Etter mye blåsing kom han opp fra båthavna - dit går han da aldri(!) - var
våt og fikk klapp og "flink gutt som kom". Så går jeg tre trinn opp på
trappa, åpner døra, snur meg og: VEKK igjen!
Leiting, kjøring, blåsing hjalp ikke. Søkk borte! Til sengs. Halv tre: ut å
kikke, nei. Halv fem, nei. Halv sju, og folk begynner å samle seg nedom
huset for å ta en tidlig buss - der svinser en lystig nattevandrer! Ned med
bandet og hente hjem!
Idag har han sovet-sovet-sovet, drømt og kun hatt ett par nødvendig-turer
ut. Han er flau og flat.
Da kom en tanke, jeg har hatt hannhund i 11år før, men aldri opplevd dette:
Kan det ha vært fullmånen - det er jo nå, og i natt var det skikkelig
stjerneklart!?
Noen?
r***@gmail.com
2008-01-30 12:15:04 UTC
Post by Lars Magne Sjo
[...]
Etter en kastrasjon vil hormoene gå litt "i surr". De kan få adferd de
ikke har hatt og de kan bli verre på adferd de var ille på før. Men
det går over. Når det er sagt, kan det ta opptil et år før alle
hormoner er der de "skal være" :) Tror heller du har en
"tenåringsslamp" som prøver litt grenser og har funnet ut at han tørr
prøve "verden" litt på egen hånd :)

Prøv å legg opp feller for ham og få tatt han på fersken i det han
stikker.

---
Mona,
www.freewebs.com/arghtia